X
Exposició Ars Domestica
Entra en funcionament el nou servei de cita prèvia i de gestió del temps d'espera a les OAC


Recordem que les Oficines d'Atenció Ciutadana (OAC) presten atenció presencial sense necessitat de cita prèvia, tot i que es recomana demanar-la per a afavorir l'organització, l'eficiència i la qualitat del servei, especialment amb la reducció de temps d'espera.

  • Horari OAC Centre: de dilluns a divendres, de 9 a 14 h, i dimecres, de 16 a 19 h.
  • Horari OAC Litoral: Dimecres, de 9 a 14 h i de 16 a 19 h.
  • Durant lestiu, les OAC no obren els dimecres a la tarda.

Gestor de torn


Les Oficines d’Atenció a la Ciutadania (OAC) Centre i Litoral han posat en marxa aquest mes de març un nou servei de cita prèvia i de gestió del temps d’espera dels usuaris.

L’objectiu d’aquestes millores és facilitar a la ciutadania els seus tràmits presencials amb l’Ajuntament, a la vegada que es volen reduir els temps d’espera, incentivant que els usuaris demanin hora de forma anticipada, així com millorar l’organització del mateix servei. El nou sistema serà possible gràcies a la implantació d’un nou suport tecnològic que permet gestionar les cites i els torns. Aquesta tecnologia permet integrar els torns reservats amb cita prèvia amb la gestió dels torns sense cita, donant preferència als primers. Quan una persona amb cita prèvia arribi a les oficines passarà davant dels usuaris que no en tenen, una vegada quedi una de les taules d’atenció lliure.

Paral·lelament, també s’ha implantat un nou  sistema de torns que permet gestionar millor el temps d’espera dels usuaris, un cop a les oficines. Per exemple, quan una persona arribi a les oficines sense cita prèvia podrà agafar torn, conèixer la previsió del temps d’espera i marxar de les oficines durant aquest temps. Descarregant el codi QR del dispensador al seu mòbil, l’usuari podrà aprofitar com vulgui el temps previst d’espera i controlar en temps real quan s’acosta el seu torn.

Per fer ús del nou servei s’ofereixen dos canals per demanar hora. D’una banda a través de la pàgina específica de cita prèvia del web municipal i de l’altra mitjançant el telèfon 93 791 05 11, on es pot demanar cita indicant l’oficina, el tràmit i les dades personals. Un cop a l’Ajuntament amb cita prèvia, cal dirigir-se al dispensador de torns i identificar-se amb un DNI, NIE o passaport.

Entre altres avantatges, el nou sistema també permet la recollida d’enquestes telemàtiques de satisfacció. El nou expenedor tàctil de l’OAC ordena les diverses cues d’atenció, inclosa la de cita prèvia, de forma òptima i intel·ligent. El funcionament és molt senzill i intuïtiu per a la ciutadania i garanteix la prioritat a les persones que tinguin reservada una cita prèvia.


Valoració servei

Publicat el 20.03.2025
Versió per imprimir

C/ Sant Antoni, 13 - 08394 Sant Vicenç de Montalt

Pujar al principi de la pàgina