C/ Sant Antoni, 13 - 08394 Sant Vicenç de Montalt
IMPORTANT
El passat 8/11/2023 es va publicar al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya el Decret llei 3/2023, de 7 de novembre, de mesures urgents sobre el règim urbanístic dels habitatges d'ús turístic. Aquesta normativa afecta directament el municipi de Sant Vicenç de Montalt, ja que forma part dels 262 municipis on aquests habitatges han de complir amb nous requisits, com ara l’obtenció d’una llicència urbanística prèvia.
A més, el Decret estableix que els habitatges d'ús turístic només seran compatibles amb l'ús residencial si el planejament urbanístic ho permet i es garanteix que hi ha prou sòl destinat a habitatge habitual i permanent per a la població resident.
Actualment, el planejament urbanístic vigent a Sant Vicenç de Montalt està regulat per les Normes Complementàries i Subsidiàries de Planejament aprovades el 1986 i el seu text refós de 2005. Aquestes normes no preveuen la compatibilitat dels habitatges d'ús turístic amb l'ús residencial en els termes del Decret 3/2023. Per aquest motiu, no es poden atorgar noves llicències urbanístiques per a habitatges d'ús turístic fins que no s'adapti el planejament municipal.
Per fer-ho, l'Ajuntament està treballant en la redacció del nou Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM), que inclourà la regulació d'aquest aspecte i permetrà, si es considera adient, autoritzar-ne de nous quan el POUM s’aprovi definitivament.
Per a més informació, podeu consultar el text complet del Decret 3/2023 en aquest ENLLAÇ.
Aquest tràmit només es pot fer per internet
L’habitatge d'ús turístic és l'habitatge que és cedit pel seu propietari/ària, directament o indirectament, a tercers, a canvi de contraprestació econòmica per a una estada de temporada i en condicions de disponibilitat immediata. Es considera estada de temporada tota ocupació de l'habitatge per un període de temps continu igual o inferior a 31 dies. Els habitatges d'ús turístic se cedeixen sencers, i no se'n permet la cessió per estances.
Mitjançant la realització d'aquest tràmit el propietari/ària inicia el procediment d'habilitació corresponent, de competència municipal, i previ abonament de la taxa municipal, ja podrà iniciar l'activitat. Un cop l’Ajuntament hagi comunicat a l’Administració turística de la Generalitat de Catalunya les dades definitives de l’habilitació, es realitzarà la inscripció al Registre de Turisme.
requisits que es demanen
Abans d’iniciar el tràmit, cal consultar l’apartat de preguntes freqüents, on trobareu tota la informació sobre la normativa vigent, requisits i obligacions del propietari:
PREGUNTES FREQUENTS - CANAL EMPRESA QUÈ S’HA DE FER PER HABILITAR UN HABITATGE D’ÚS TURÍSTIC
S'ha de posar en coneixement de l'Ajuntament, mitjançant la presentació del formulari corresponent a través del portal electrònic de la finestreta única empresarial, FUE (Canal Empresa) en l’enllaç següent:
A l’accedir trobareu diferents formularis dependent del que vulgueu fer: