X
Enquesta ciutadana serveis Atenció Ciutadana
Botó que mostra/amaga menú superior
Portada > Promoció de la vila > Consum > Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC)
Botó que mostra/amaga menú lateral
Consum
Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC)

 QuÈ fem?

Atenem les consultes de les persones consumidores, tant en l'adquisició d'un producte com en la prestació d'un servei, informant, orientant i assessorant sobre els seus drets i deures i les diferents formes d'exercir-los. 

Ajudem en la tramitació i seguiment de les reclamacions, queixes i denúncies que vulguin presentar els veïns i veïnes, i que puguin sorgir com a conseqüència d'una relació de consum:

  • Reclamació: disconformitat amb el servei o bé adquirit i es vol obtenir un benefici a canvi.
  • Queixa: deixar constància del malestar per la utilització d'un servei o un bé adquirit.
  • Denúncia: comunicar uns fets que poden suposar una infracció de la normativa de consum per tal  que l´administració obri inspecció i en cas de constatar-se la corresponent sanció administrativa.

Fomentem la derivació a arbitratge de consum com a via de solució de conflictes alternativa a la via judicial, per aquelles empreses o establiments adherits al sistema arbitral o que es vulguin sotmetre voluntàriament.

 Com presentar una reclamació?

Dirigir-nos prèviament a l'empresa per qualsevol canal  d'atenció al client de que disposi, i que ens permeti deixar constància dels motius de la nostra reclamació. 

Mitjans:

  • Presencial: fulls de reclamació (obligació establiments disposar-ne)
  • On-line: correu electrònic
  • Correu postal: domicili del establiment
  • Telèfon: ens han de facilitar el número de reclamació / incidència i apertura d'un expedient 

 Quan adreçar-se a l'OMIC? 

Si en el  termini de 30 dies no s'ha rebut resposta o bé aquesta no ha estat conforme.

 Quins temes es poden tractar?

Qualsevol tema en matèria de consum que no hagi estat sotmès a la via judicial i no hagi transcorregut més d'1 any des de l'inici o coneixement dels fets.

Exemples dels temes que s'hi tracten:

  • Subministraments bàsics: llum, gas, aigua, talls de subministrament, disconformitat amb les factures, incidències amb els serveis
  • Serveis de telefonia i internet: contractació, baixes, portabilitat, incompliment promocions
  • Habitatge: compra, lloguer (només qüestions relacionades amb l´increment), etc.
  • Entitats bancàries: transparència i bones pràctiques bancàries, comissions, targetes de crèdit, reclamacions serveis atenció al client, etc.
  • Assegurances: rescissions de pòlisses, discrepàncies amb les cobertures, reclamacions al defensor del assegurat, etc.
  • Serveis a la llar: reformes en general, possibles incompliments contractes (paletes, pintors, fusters), etc.
  • Serveis professionals: reparacions de productes ( electrodomèstics) serveis a domicili, etc.
  • Comerç: en Establiments o fora d´establiments (online, visita al domicili, telèfon, etc.)
  • Transport: contractació de viatges (aeri, marítim, terrestre), serveis que ofereixen, condicions generals, cancel·lacions, retards, overbooking, danys en equipatges
  • Garanties en els productes i en els serveis: drets dels consumidors per manca de conformitat. 

DADES DE CONTACTE

Responsable polític
Mati Pérez
perezsm@svmontalt.cat


Responsable tècnica
Montse Villagrasa
mvillagrasa@svmontalt.cat 

Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC)

  • Dilluns: Edifici de l'Ajuntament (C/ Sant Antoni)
  • Dimarts: Oficina Municipal Litoral (Edifici Sorli Sport - C/ Pica d'Estats, 1)

Tel.: 93 791 05 11

Correu electrònic:
consum@svmontalt.cat

Horari:
De 10.00 a 13.00 h

  ENLLAÇOS D'INTERÈS
 Agència Catalana del Consum  Institut Nacional de Consum  Portal del client bancari  Direcció General d'Assegurances i Fons de Pensions  Agencia Española de Seguridad Aérea  Oficina Usuaris de telecomunicacions

OAC DE L'AJUNTAMENT

C/ Sant Antoni, 13 - 08394 Sant Vicenç de Montalt

^